Przebita opona – co zrobić?

autoOgromnym niebezpieczeństwem na drodze jest złapanie gumy. Przyczyn istnieje wiele,  może to być starcie opony, zła eksploatacja, ale najczęstszą przyczyną jest nieodpowiednie ciśnienie opony, tj. dochodzi do rozerwani.  Kiedy opony są wysoko eksploatowane należy sprawdzać ich stan raz w tygodniu. W trakcie jazdy może dojść do przecięcia, pęknięcia lub też przedziurawienia. Bez względu na charakter uszkodzenia, każde z nich jest bardzo niebezpieczne. Zawsze towarzyszy mu efekt ściągania pojazdu w stronę uszkodzonej opony. A gdy dochodzi do uszkodzenia auto może stracić swoją trakcję, a od tego momentu nie brakuje wiele do wypadku drogowego. Najważniejsze aby nie stracić panowania nad kierownicą, spuścić nogę z gazu i jednocześnie unikać używania pedału hamulca, najlepiej czekać aż prędkość sama się wytraci silnikiem, lub użyć hamulca ręcznego.  Kiedy już prędkość  pojazdu spanie do 25 km/h można ostrożnie próbować użyć pedału hamulca. Auto trzeba zatrzymać w miejscu, które nie będzie zagrażało ruchowi na drodze, a jednocześnie będzie dogodne aby wymienić oponę. Koniecznie trzeba mieć w wyposażeniu swojego auta koło zapasowe oraz niezbędne narzędzia potrzebne do wymiany koła.
Aby uniknąć awarii opony należy:

  • Raz w tygodniu kontrolować ciśnienie w oponie
  • Kontrolować aby ciśnienie w oponie było zgodne z zaleceniami producenta
  • Przystosować ciśnienie w oponach do zmian ciężaru pojazdu (w przypadku zwiększenia ciężaru zaleca się dopompowanie powietrza, podczas zmniejszenia ciężaru pojazdu zaleca się niewielką redukcję powietrza)
  • Pamiętać że igła zaworkowa powinna być osłonięta, co pozwala uniknąć niekontrolowanych ubytków powietrza
  • zwrócić uwagę na kapturki chroniące zawory przed zanieczyszczeniem, po stwierdzeniu braku kapturków na zaworach należy je uzupełnić

Article Tags:
Article Categories:
Technologia
Likes:
0

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts

Comments are closed.