Czym jest marketing bezpośredni?

Marketing bezpośredni to technika, która opiera się na przekazywaniu bezpośrednich komunikatów, starannie wyselekcjonowanym, pojedynczym klientom. Jego największą zaletą jest możliwość nawiązania indywidualnego kontaktu, dzięki czemu marketingowiec otrzymuje niezwłocznie bezpośrednią, często natychmiastową, mierzalną reakcję lub odpowiedź konsumenta. Wywołanie konkretnej reakcji u potencjalnego klienta jest także jednym z najważniejszych zadań tego typu marketingu. Marketing bezpośredni skupia się także na celu, jakim jest zakup. Pozwala on konsumentom dokonywać wyboru produktów na podstawie informacji pochodzących z różnych mediów, z wyłączeniem jednak osobistego kontaktu ze sprzedawcą. Kolejnym, ważnym celem tego rodzaju marketingu jest budowanie pozytywnego obrazu marki.

Bazy danych

Powodzenie technik marketingu bezpośredniego zależy od starannego wyselekcjonowania klientów, w stosunku do których wystosowana została propozycja zakupu. Aby ułatwić proces wyboru potencjalnych konsumentów, niezbędnym jest stworzenie własnej, oryginalnej bazy danych w postaci listy adresowej. Zawiera ona wyczerpujący zbiór istotnych informacji na temat nabywców – dane geograficzne i dane psychologiczne (dotyczące zachowań tych osób). Listy adresowe tworzy się na trzy sposoby: można sporządzić je na własną rękę, kupić od innej firmy bądź instytucji lub zamieścić w internecie i prasie ankietę.

Metoda

Nie bez znaczenia pozostaje także wybór kanału, za pomocą którego przesłana zostanie oferta, a także formy marketingu. Prawidłowe dobranie narzędzia oraz formy może zadecydować o powodzeniu całej kampanii. Każda kampania reklamowa powinna rozpocząć się od ustalenia tych informacji. Kluczowy w tym wypadku staje się wskaźnik odpowiedzi grupy docelowej. Najczęściej wykorzystywane kanały marketingu internetowego, to: poczta, telefon, fax, ulotki, internet, telefony komórkowe (smartfony), technologie WAP, videostreaming, a także nośniki reklamowe z funkcją Bluetooth. Te kanały doskonale sprawdzają się w przypadku kampanii bazujących na sprzedaży wysyłkowej lub telemarketingu, telezakupów, marketingu przez internet czy kolportażu druków reklamowych.

Dlaczego marketing jest taki ważny?

Znaczenie marketingu bezpośredniego dla rozwoju i prawidłowego funkcjonowania firmy wciąż wzrasta. Wpływa na to przede wszystkim nowa rzeczywistość marketingu, a dokładnie media i internet. Odejście od produkcji masowej spowodowało, że klienci doceniać zaczęli wyjątkowość i oryginalność proponowanego im produktu. Nie bez znaczenia jest także wygoda klienta, polegająca na dokonywaniu zakupów bez wychodzenia z domu.
Marketing bezpośredni gwarantuje wiele korzyści dla przedsiębiorstw, które z niego korzystają, ale także dla ich klientów. Firmy otrzymały bowiem możliwość bardzo precyzyjnego dopasowywania oferty do swoich konsumentów, mogą także tworzyć z klientem względnie trwałe więzi. Dzięki wnikliwej analizie targetu i otrzymywanym informacjom zwrotnym przedsiębiorca ma możliwość adresowania oferty do pojedynczych klientów i małych grup, co zwiększa zainteresowanie ofertą, a także podnosi skuteczność działań marketingowców. Klienci natomiast zyskują możliwość wygodnego i mało kłopotliwego wykonywania zakupów prosto z domu, a także opcję porównywania wielu ofert jednocześnie. Decyzje o zakupie podejmowane są w porozumieniu z całą rodziną, w dogodnym dla konsumenta miejscu, terminie i w sprzyjających mu warunkach.


Article Tags:
·
Article Categories:
Ciekawe

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts

https://dinusiek.pl/jazda-konna-sport-idealny-na-jesien/ http://bridge-o-rama.com https://infowiesci.com.pl