Drganie powieki – objawy, przyczyny, leczenie

Drganie powiek stanowi dość powszechną dolegliwość. Polega na regularnym występowaniu skurczy tej części ciała. Dyskomfort może być tym większy, że drganie utrzymuje się przez kilka godzin, a w niektórych przypadkach nawet dni. Jak sobie z tym radzić? Przede wszystkim konieczne jest poznanie przyczyny schorzenia. A te mogą być naprawdę złożone.
Jedną z najczęściej podejrzewanych przyczyn jest niedobór magnezu. Minerał ten odpowiada za prawidłowe działanie enzymów, pracę mięśni oraz układu nerwowego. Reguluje również rytm serca. Minerał można znaleźć w takich pokarmach jak: ryż brązowy, orzechy laskowe, pestki słonecznika, awokado, banany, szpinak, groch, fasola biała, otręby, kiełki i zarodki pszenne, płatki owsiane, kasza kwinoa, a także gorzka czekolada i kakao czy ryby morskie – dorsz i makrela. Do wypłukiwania magnezu z organizmu prowadzi natomiast nadmierne spożycie kawy, alkoholu, palenie papierosów, a także stosowanie doustnej antykoncepcji oraz przewlekłe biegunki. Poza drganiem powiek, następstwem niedoborów tego pierwiastka są bolesne kurcze łydek. Drganie powiek może być spowodowane także innymi czynnikami – neurologicznymi, psychologicznymi (nadmiar stresu, życie w ciągłym napięciu, niedobór snu), czy związanymi z podrażnieniem narządu wzroku (a konkretnie rogówki bądź spojówek).
Aby wyeliminować problem drgania powiek warto przeanalizować skład swojej diety. Ograniczając spożycie kawy i alkoholu oraz włączając do jadłospisu produkty obfitujące w magnez zdecydowanie przysłużymy się organizmowi. Poza tym można sięgnąć po suplementy, których znaczne ilości (o wielu rodzajach) są dostępne na rynku. Dobrze jest też zadbać o zredukowanie napięcia w życiu codziennym. Udowodniono, że podwyższony poziom stresu sprzyja nie tylko pojawieniu się drgania powiek, ale też rozwojowi chorób o znacznie poważniejszych następstwach. Stres również można zwalczyć odpowiednią dietą połączoną z ćwiczeniami relaksacyjnymi. W codziennych posiłkach warto zawrzeć takie pokarmy jak: drób, nabiał, rzepę i banany (zawierające tryptofan wspomagający produkcję serotoniny – neuroprzekaźnika poprawiającego nastrój – w organizmie), brokuły, figi, warzywa liściaste (bogate w wapń – redukujący napięcie mięśniowe), fasolę, ryż, zboża i ziemniaki (oraz inne źródła złożonych węglowodanów, ułatwiających wchłanianie tryptofanu), łososia i inne ryby morskie (poza kwasami omega – 3 zawierające witaminę B6, bez której metabolizm magnezu byłby utrudniony). We własnym zakresie możemy także zadbać o to, by miejsce przeznaczone do spania było odpowiednio wyciszone, budzące pozytywne emocje. Optymalna ilość snu na dobę powinna wynosić około 7 godzin, liczy się jednak także jakość wypoczynku.
Może się zdarzyć, że zmiany, jakie wprowadzimy samodzielnie nie przyniosą efektów a drganie powiek będzie się utrzymywało. Wtedy konieczne jest skontaktowanie się ze specjalistą, który powinien skierować nas do neurologa. W zależności od objawów towarzyszących, takich jak drganie innych mięśni twarzy czy łzawienie bądź podwójne widzenie a także zaczerwienienie narządu wzroku, możliwa jest też interwencja okulisty. Do niego nie potrzebujemy jednak skierowania. Nie warto lekceważyć nawet pozornie błahych objawów. Nie tylko mogą one sygnalizować poważniejsze problemy, ale też znacząco obniżać nasz komfort życia.
Więcej: http://zdrowiedza.pl/drganie-powieki


Article Tags:
Article Categories:
Zdrowie i Uroda

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts

http://veryfine.pl/jakie-parasole-tarasowe-wybrac-do-przestrzeni-wypoczynkowej/ http://lillanails.pl/nowoczesne-metody-walki-z-tluszczem-i-cellulitem/ http://tylko-kuchnie.pl