Hyundai Elantra

Kiedy w 1990 roku na rynek wchodził należący do segmentu C Hyundai Elantra, nie spodziewano się, iż przez kolejnych 20 lat będzie cieszył się powodzeniem wśród potencjalnych kierowców. Współcześnie produkuje się 5 generację tego pojazdu, wyraźnie zmodernizowaną pod względem wyglądu. Wcześniejsze samochody z linii Elantra mogły być funkcjonalne i łatwe w prowadzeniu, niemniej dopiero model Hyundai’a z 2010 roku poczynił milowy krok naprzód jeśli chodzi o estetykę (które to zmiany kontynuowano jeszcze w kolejnych latach). W Polsce można go kupić od roku 2011.
Dynamiczny wygląd nadają autu zarówno opływowe nadwozie, jak i nowa linia bocznych szyb oraz większe lampy przednie. Również wnętrze zmieniło się na lepsze, zarówno pod kątem samego projektu, jak i wykorzystanych do jego realizacji surowców. Hyundai Elantra to model zasługujący też na pochwałę za funkcjonalność poszczególnych elementów, choć wyjątkiem pozostają zwężające się tylne szyby nieco ograniczające pole widzenia. Jednak zmiany, jakie wprowadzono w 2013 roku nie należały jedynie do kosmetycznych. Hyundai Elantra został wyposażony w system stabilizacji elektronicznej (VCD) i to w standardzie. Prócz tego ułatwienia dla kierowców są naprawdę liczne. Obejmują one m.in. ABS, ESP, system ułatwiający parkowanie, oraz zmienne wspomaganie kierownicy Flex Steer. Ta innowacja w Hyundai Elantra pozwala przy pomocy przycisku wybierać spośród trzech trybów jazdy – Comfort, Normal oraz Sport. Bezpieczeństwo w razie kolizji jest zagwarantowane dzięki poduszkom powietrznym oraz trzypunktowym pasom bezpieczeństwa. Układ kierowniczy reaguje dynamicznie, niezależnie od tego, czy wybierzemy wersję 4- drzwiowego sedana, jak i 2 – drzwiowego coupe. Parametry Hyundai Elantry w zakresie spalania przedstawiają się zadowalająco, i wedle danych producenta wynoszą: 6,4 l/ 100 km w cyklu mieszanym; 8,5 l/100 km w mieście; oraz 5,2 l / 100 km w cyklu pozamiejskim. Benzynowy silnik posiada przy tym całkiem przyzwoitą moc, rzędu 1.6 MPI oraz 132 KM. Warto zauważyć, że motor jest cichy, oraz daje się łatwo prowadzić niezależnie od doświadczenia, jakim dysponuje kierujący. Warto jednak zauważyć, iż na rodzimym rynku nie są dostępne inne warianty silnika, co można uważać za pewne niedopatrzenie. Skrzynia biegów jest manualna, co wielu uzna za atut, szczególnie przy tych parametrach. We wnętrzu samochodu postawiono na połączenie elegancji i prostoty – deska rozdzielcza jest przejrzysta, jasno podświetlana i ergonomiczna. Podróż pasażerom, jak i kierowcy uprzyjemniają natomiast automatycznie regulowane , bardzo wygodne fotele, z dodatkową opcją podgrzewania (co jest raczej niespotykane w samochodach tej klasy), automatyczną klimatyzację, a także elektryczne szyby z funkcją bezpieczeństwa. Jak na auto średnich rozmiarów, w Elantrze przestrzeń pasażerska jest całkiem spora, natomiast pojemność bagażnika to 485 litrów (którą można w razie potrzeby zwiększyć przy pomocy specjalnej dźwigni składającej oparcia tylnych foteli). Ceny Hyundai Elantra mogą wynieść od ok. 60 – 73 tysięcy, w zależności od wersji wyposażenia (dostępne są Classic Plus, Comfort i Style). Choć popularność sedanów na rynku europejskim była jak dotąd umiarkowana, to w modelu Elantra kusić może wyjątkowa sylwetka oraz komfortowe wnętrze. Nie bez znaczenia są też całkiem dobre osiągi – warto pamiętać, że Hyundai Elantra nie aspiruje do miana samochodu sportowego, a mimo to może osiągnąć prędkość 200 km/h, zaś do 100 km/h przyspiesza w 10,7 sekundy.
Więcej…


Article Tags:
·
Article Categories:
Ciekawe

Related Posts


Popular Posts

Comments are closed.