Interaktywna podłoga-pomoc dydaktyczna czy zabawka?

O interaktywnych podłogach zdecydowana większość osób jak do tej pory jeszcze nie słyszała, jednak już niebawem o tym jakże ciekawym wynalazku z pewnością zrobi się głośno. Wprawdzie w wielu centrach handlowych można znaleźć przestrzeń, która jest niezwykle wrażliwa na ruch, jednak większość zakupowiczów nie zdaje sobie sprawy z tego, z czym tak naprawdę ma do czynienia. Przechadzając się po tej niewielkiej przestrzeni, można dostrzec uciekające kwiatki, zwierzaki oraz inne obiekty. Mowa tutaj oczywiście o wspomnianej już interaktywnej podłodze, która zaczyna się powoli pojawiać w różnych miejscach użyteczności publicznej, w tym również w szkołach oraz przedszkolach.

Interaktywna podłoga w szkole oraz przedszkolu

W przeciągu ostatnich kilku lat, wraz z postępem technologicznym, szkoły oraz przedszkola zaczęły wyposażać swoje sale lekcyjne w interaktywny sprzęt, który umożliwia przeprowadzenie nieco bardziej urozmaiconych zajęć dydaktycznych. Wiele osób zastanawia się jednak, po co w takim miejscu interaktywna podłoga skoro znajduje się tam już interaktywna tablica? Prawda jest taka, iż taka podłoga posiada coś, czego tak naprawdę nie mają inne urządzenia a mowa tutaj o przestrzeni, w której wiele osób może robić coś jednocześnie, co jest z pewnością dosyć ciekawym rozwiązaniem. Taka podłoga wymaga jednak pewnej aktywności fizycznej, co z pewnością może się okazać niezwykle przydatne na lekcjach. Jak wiadomo, dzieci przesiadują w szkolnych ławkach po kilka godzin dziennie, co oczywiście wpływa niekorzystnie na ich postawę oraz ogólny stan zdrowia. Brak aktywności fizycznej ponadto rozleniwia, dlatego też taka interaktywna podłoga wprowadzi w czasie lekcji odrobinę bardzo potrzebnego ruchu.

Co można robić na takiej podłodze?

Wydawać by się mogło, iż zakres tego, co można wykonywać na takiej podłodze, jest dosyć ograniczony, jednak wygląda to zupełnie inaczej. Wprawdzie na początku produkcji tych podłóg oferta była dosyć niewielka, jednak obecnie można liczyć nawet na zestaw 24 gier, co jest dosyć dobrym osiągnięciem. Każda z gier pozwala nauczycielowi na ćwiczenie z dziećmi różnych niezwykle ciekawych funkcji takich jak przykładowo rozwój zdolności koncentracji czy też koordynacji wzrokowo-ruchowej.
W przypadku mniejszych dzieci świetnie sprawdzają się najprostsze gry, dzięki którym mogą zapoznać się z podstawowymi zmysłami. Jeśli chodzi natomiast o wyższe poziomy nauczania, to można liczyć na dużo poważniejsze gry, za pomocą których można uczyć się np. matematyki, historii, a nawet języków obcych. Czy podłoga interaktywna może stanowić przydatną pomoc dydaktyczną? Oczywiście, że tak, jednak warto zwrócić uwagę na to, czy dane urządzenie zawiera treści typowo edukacyjne, czy też przypomina raczej „zabawki” znajdujące się w centrach handlowych. Warto wiedzieć przede wszystkim o tym, iż takie podłogi powstają nie tylko do szkół czy przedszkoli, ale również do sal zabaw, dlatego też przed zakupem warto dowiedzieć się, jakie jest przeznaczenie danej podłogi.
Artykuł został napisany na rzecz współpracy z firmą MasterEdukacja


Article Categories:
Technologia

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts

Comments are closed.