Zalety i wady siłowników pneumatycznych

Zastosowanie siłowników pneumatycznych jest bardzo szerokie. Podobnie jak inne tego typu systemy, posiadają one swoje plusy oraz minusy. Odo podstawowe zalety i wady siłowników powszechnie stosowanych w pneumatyce.

Zalety siłowników pneumatycznych

Zalety pneumatycznych siłowników wynikają z ich prostoty. Większość pneumatycznych napędów stalowych i aluminiowych ma maksymalne ciśnienie przy średnicy otworu, które optymalnie przekłada się na siłę.
Napędy pneumatyczne generują precyzyjny ruch liniowy, zapewniając dokładność i powtarzalność na wysokim poziomie.
Typowe zastosowania napędów pneumatycznych obejmują obszary o ekstremalnych temperaturach. Typowy zakres temperatur wynosi od -40 do 250 stopni Celsjusza. Pod względem bezpieczeństwa i kontroli przy użyciu powietrza, siłowniki pneumatyczne pozwalają na swobodne wykorzystywanie materiałów niebezpiecznych. Spełniają wymogi ochrony przeciwwybuchowej i bezpieczeństwa maszyn, ponieważ nie powodują zakłóceń magnetycznych z powodu braku silników.
W ostatnich latach pneumatyka osiągnęła wiele postępów w zakresie miniaturyzacji materiałów i integracji z elektroniką oraz monitorowaniem stanu pracy. Koszt siłowników pneumatycznych jest niski w porównaniu z innymi siłownikami. Siłowniki pneumatyczne są również bardzo lekkie, wymagają minimalnej konserwacji i mają trwałe komponenty, które sprawiają, że pneumatyka jest opłacalną metodą liniowego ruchu.

Wady siłowników pneumatycznych

Straty ciśnienia i ściśliwość powietrza powodują, że pneumatyka jest stosunkowo mniej wydajna niż inne metody ruchu liniowego. Ograniczenia dotyczące sprężarki i dostarczania powietrza oznaczają, że operacje przy niższych ciśnieniach będą miały niższe siły i niższe prędkości. Sprężarka musi stale pracować, nawet jeśli nic innego się nie porusza.
Aby być prawdziwie wydajnym, siłowniki pneumatyczne muszą być optymalnie dostosowane do określonego zadania. Dlatego nie można ich używać do innych aplikacji. Dokładna kontrola i wydajność wymaga proporcjonalnych regulatorów i zaworów, ale to podnosi koszty i złożoność całej operacji.
Nawet jeśli powietrze jest łatwo dostępne, może zostać zanieczyszczone olejem lub smarem, co prowadzi do przestojów i konserwacji. Firmy wykorzystujące pracę siłowników pneumatycznych wciąż muszą płacić za sprężone powietrze, co sprawia, że ??jest ono ciągle zużywane. Sprężarka i przewody to kolejny duży problem konserwacyjny.
Artykuł powstał we współpracy z OBREiUP


Article Tags:
·
Article Categories:
Ciekawe

Related Posts


Popular Posts

Comments are closed.