Jak funkcjonuje transport kolejowy?

Transport kolejowy od kilku miesięcy przyciąga uwagę nie tylko osób, które są zainteresowane importem towarów z Chin. Z pewnością to właśnie otwarcie nowej trasy z Państwa Środka znacząco podgrzewa temat i sama inwestycja już jest nazywana Nowym Szlakiem Jedwabnym i odwołuje się do najlepszych tradycji transportowych. W tym kierunku będzie dynamicznie rozwijać się spedycja kolejowa, a szereg opcji dodatkowych sprawia, że nadawanie i odbieranie ładunków jest szybsze i sprawniejsze.

Jak działa spedycja kolejowa?

Transport szynowy pozwala w stosunkowo krótkim czasie przewieźć duże ładunki na dłuższych lub krótszych odległościach. To również bezpieczny środek lokomocji, a same doręczenia w formacie terminal – terminal lub door-to-door są uzależnione od konkretnego zlecenia. W tym drugim przypadku najczęściej sięga się po transport multimodalny, który wykorzystuje samochody lub samoloty, by dostarczać przesyłki bezpośrednio do odbiorców. Z założenia spedycja kolejowa stanowi silną konkurencję dla frachtu morskiego i lotniczego. Od tego pierwszego jest szybsza, od tego drugiego tańsza. Kolejnym argumentem jest również brak ograniczeń, gdy chodzi o maksymalne wymiary przesyłek, jak to ma miejsce w przypadku samolotów. Poza tym stale rozwijają się i połączenia, i infrastruktura terminali.

Zalety spedycji kolejowej

Sama spedycja szynowa oznacza obecnie więcej niż samo przewożenie ładunków z punktu A do punktu B. To szereg usług, które są dostosowane do potrzeb nadawcy i odbiorcy i często obejmują również załadunek, rozładunek czy przeładunek, magazynowanie lub składowanie ładunków, konieczne odprawy celne oraz dopełnienie wszystkich niezbędnych formalności. Wachlarz usług jest dość szeroki i bez problemu można go dopasować do konkretnych potrzeb.

Ile kosztuje transport kolejowy?

Na koszty frachtu szynowego mają przede wszystkim wpływa waga lub wymiary przesyłki. Do wyceny przyjmuje się wyższy wskaźnik i zazwyczaj jest to kryterium objętości. Niezmiennie koszt jest konkurencyjny w stosunku do innych środków komunikacji, a czas przejazdu pociągu z Chin do Polski nową trasą wynosi zaledwie 14 dni. Warto wspomnieć, że na nie ma tu konieczności przeładowywania ładunków na granicy. Dlatego właśnie transport kolejowy jest zazwyczaj wybierany przez tych klientów, którym zależy na czasie. W ten sposób przewożone są ładunki FCL oraz LCL. Poza kontenerami pociągi przewożą Take przesyłki drobnicowe w systemie FOB (Free On Board) tak, jak ma to miejsce również na statkach.

W większości przypadków towary takie jak duże ilości węgla, rudy, stali, paliw, cieczy, artykułów chemicznych przewożone są na dużych odległościach przy wykorzystaniu transportu kolejowego konwencjonalnego. To przewozy pełnowagonowe – idealne dla towarów stałych i płynnych. Wspomniane przewozy kontenerowe bardzo często są elementem transportu multimodalnego, w którym dostarcza się je do portów w Gdyni, Gdańsku lub też innych europejskich miast lub też stamtąd odbiera.


Article Tags:
· ·
Article Categories:
Biznes

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts